رادیولوژی دندان بهترین شیوه برای رسیدگی به وضعیت رشد دندان ها می باشد. دندان از بافت سخت تشکیل شده است و این مسئله موجب می شود، دندانپزشک از آسیب ها و وضعیت پوسیدگی های نهفتۀ دندان مطلع نگردد. در این صورت به بیمار، انجام رادیولوژی دندان از جمله انواع رادیولوژی OPG, CBCT, Lat Ceph و ... را تجویز نماید. انتخاب هر کدام از روش های رادیولوژی دندان بستگی به نوع مشکلات فرد خواهد داشت. در ادامۀ مقاله بیشتر به جزئیات انواع روش رادیولوژی دندان خواهیم پرداخت. مرکز رادیولوژی تخصصی دکتر نکیسا ایل مجهز به دستگاه های پیشرفته تصویربرداری دندان می باشد. این مجموعه با امکاناتی که در اختیار دارد، قادر به ارائه هر گونه خدمات رادیولوژی دندان با تعرفه های مشخص می باشند.

انواع رادیولوژی دندان

در واقع رادیولوژی دندان در نوع بایت وینگ، شیوۀ تصویربرداری دندان مربوط به دندان های عقب فک بالا و پایین می باشد. دندانپزشک با استفاده از نتایج این نوع شیوۀ تصویربرداری می تواند به وضعیت پوسیدگی های میان دندان های فک بالا و پایین رسیدگی کند. البته در این نوع تصویربرداری، بروز اختلالات مرتبط با بیماری های لثه، عفونت دندان، تحلیل و پوسیدگی استخوان دندان را تشخیص داده و به موقع مراحل درمان را انجام دهند.

رادیولوژی دندان پری آپیکلال نیز یکی دیگر از روش های تصویربرداری از دندان می باشد که از ساختار کل دندان ها عکسبرداری می کنند. به عبارتی در این شیوۀ تصویربرداری، وضعیت دندان ها از ناحیۀ تاج دندان تا انتهای ریشه قابل رویت می باشد و دندانپزشک می تواند از وجود دندان های نهفته، کیست و تومور در ناحیه دهان، آبسه دندان، تغییر وضعیت رشد دندان و مواردی از این قبیل مطلع گردد.

امروزه تنوع و پیشرفت تکنولوژی ساخت دستگاه های رادیولوژی دندان، باعث گردیده تا دندانپزشکان راحت تر بتوانند روش های درمانی را برای بیماران انتخاب نمایند و به نحوی بیمار کمتر متحمل درد و ناراحتی شود.

جهت دریافت هر گونه خدمات سی بی سی تی دندان و رادیولوژی دندان می توانید به مرکز رادیولوژی تخصصی دکتر نکیسا ایل مراجعه نمائید.

مرکز رادیولوژی تخصصی دندان، فک و صورت دکتر نکیسا ایل 

 تلفن: 9-22094378 021

آدرس: سعادت آباد، خیابان سرو غربی، بین میدان کاج و میدان شهرداری، تقاطع خیابان مروارید، ساختمان مروارید، طبقه دوم

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 159
نمایش همه
علاقه مندی ها ()