تاریخچه ی بارکد خوان ها:

اگر به گذشته ی بارکد خوان ها برگردیم متوجه می شویم که اندیشه بارکدها در ذهن بشر در کشور فرانسه شکوفا شده و علت آن جلوگیری از شلوغی در فروشگاه ها و مراکز تجاری و... در شهرها بود. اولین اقدام توسط دانشجویانی بود که دست بر روی یک پروژه بزرگی گذاشتند و در هدف اولیه ی آن ها به محصولات فروشگاه ها و مواد خوراکی و به طور کلی صنایع غذایی توجه کردند.

بارکد خوان ها:

امروزه خرید بارکد خوان در مراکز خرید، مراکز اداری، درمانگاه ها و داروخانه ها، سینماها و مراکز گردشگری، مراکز تولیدی، مراکز صنعتی و بسیاری از شرکت ها بکار برده می شود تا از تراکم جمعیت و شلوغی جلوگیری کرده و مدیریت و تسلط بیشتری بر محصولات و موجودی خود داشته باشد و سرعت کار را بالا می برد و در نتیجه رضایت مشتری را به همراه خواهد داشت. این بارکدها شامل اعداد صفر و یک بوده که رایانه آن ها را رمز گشایی کرده و اطلاعات به طور کامل و واضح در اختیار افراد قرار می گیرد. این دستگاه ها بسیار متنوع اند، برای مثال می توان آن ها را در دو دسته ی بارکد خوان بی سیم  و با سیم نام برد. در انتخاب این دستگاه کاربر بایستی به نیاز خود توجه کند.

فواید استفاده از بارکد خوان:

یکی از مزیت های این دستگاه ها کاهش خطاهایی است که نیروی انسانی قادر نخواهد بود در سرعت زیادی این اطلاعات را کاملا صحیح و بدون هیچ خطایی وارد کند.

بارکد خوان باعث افزایش سرعت، همچنین کاهش در هزینه ها و جلوگیری از اتلاف وقت کاربرها و مشتریان می شود. به علاوه قابل اطمینان نیز خواهند بود.

یکی از فواید این دستگاه یادگیری آسان و سریع کارکنان فروشگاه ها و مراکز تجاری و... می باشد چرا که قیمت محصولات برای کارکنان با وجود این بارکدخوان ها مشخص شده و نیازی به یادگیری این قسمت از کار نخواهد بود.

از دیگر مزیت های این دستگاه دسترسی آسان کاربر به اطلاعات محصول می باشد و همچنین به کاربر در انتخاب محصول کمک شایانی خواهد کرد. به علاوه بارکد ها از تنوع زیادی برخوردارند. این اطلاعات علاوه بر اینکه  شامل اطلاعاتی چون قیمت کالا یا مشخصات  کالا می باشد. می توان از آن ها  در دنبال کردن رد محصولات و همچنین  دنبال کردن رد حمل و نقل های خروجی محصولات  و حتی لوازم و  تجهیزات آن ها استفاده کرد. این موضوع سبب شده کنترل بهتری صورت بگیرد.

معایب بارکد خوان ها:

کاربری که از دستگاه بارکد خوان استفاده می کند لازم است معایب و مشکلات آن را هم بداند تا برای رفع آن ها تلاش کرده و به راحتی به حل مشکل این دستگاه بپردازد.

  1. دستگاه بارکد خوان فروشگاهی و صنعتی ممکن است به دلایلی نتواند نور انتشار دهد. در صورت این مشکل باید سیم و کابل این دستگاه و برق کامپیوتر را کاملا بررسی کنیم.
  2. ممکن است دستگاه به دلایلی نتواند اسکن کند. در این صورت باید فاصله ی شی با دستگاه را بررسی کنیم. نور محیط را نیز بررسی کرده تا بیش از حد قوی نباشد. بهتر است به تنظیمات دستگاه نیز نگاهی انداخته و آن را بررسی کنیم.
  3. بارکد خوان ممکن است هیچ داده ای را منتقل نکند. برای رفع این مشکل کاربر بهتر است به تنظیمات اسکنر مراجعه کرده و آن را بررسی کند و همچنین پروتکل ارتباطی دستگاه را بررسی کرده و از قرار گیری مناسب پروتکل مطمئن شویم.
  4. ممکن است در حین اسکن کردن با دستگاه چراغLED اسکنر روشن نشود و زنگ نزند. برای بررسی مشکل و حل آن بهتر است اسنکر را بررسی کرده و از روشن بودن آن مطمئن شویم. موضوع دیگر جایگاه رابط خطوط ها می باشد که احتمال دارد به درستی قرار نگرفته باشد.
  5. اسکنر بارکد خوان ها ممکن است عادی رفتار کند، اما زنگ نزند. در این صورت باید صدای اسکنر دستگاه را باز کنیم.
  6. فروشگاه لوازم فروشگاهی و اداری تجهیزات

    • آدرس دفتر مرکزی فروش و نمایشگاه ← ميدان آزادي خيابان آزادي بعد از استاد معين ابتداي دكتر هوشيار  پلاك ٨٣ طبقه ي سوم
    • خط ویژه چهار رقمی ← 0216123 همراه ← 09123124701  تماس : 02166087260 - 02166087261 02166087814- 02166087815 - 02166087816
      نمایندگی ← 02166940107 - 02166919619 - 02133124701 - 02177379814 - 02155833465
ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 191
نمایش همه
علاقه مندی ها ()